Dugg from diabetes.1-7.cz Nejnovější http://diabetes.1-7.cz/noviny.html Fri, 18 May 2012 21:33:17 +0100 FeedCreator 1.7.2 Po cvičení se netrapte hlady, jídlo ale pečlivě vybírejte http://diabetes.1-7.cz/noviny/detail-62.html Sacharidy jsou nezbytnou součástí lidského jídelníčku, ale zároveň je podstatné naučit se správně tyto živiny zařazovat v průběhu dne a zvláště po cvičení. Thu, 18 Mar 2010 12:54:01 +0100 Budoucnost v léčbě patří kmenovým buňkám http://diabetes.1-7.cz/noviny/detail-63.html Vědecké medicínské směry se řadí k nejrychleji rostoucímu odvětví vědy. Patří mezi ně i oblast regenerativní medicíny, buněčné terapie a tkáňového inženýrství. Jejich snahou je vytvořit postupy a technologie, které pomohou v léčbě dosud nevyléčitelných nemocí a úrazů. Thu, 18 Mar 2010 12:53:06 +0100 Vitamin D snižuje riziko onemocnění chorobami srdce http://diabetes.1-7.cz/noviny/detail-64.html Umírněné pravidelné slunění a třeba také konzumace rybího tuku mohou být zvláště u osob středního a vyššího věku velmi důležité pro zachování dobrého zdraví. Osoby mající v těle dostatek vitaminu D totiž trpí méně chorobami srdce a diabetem a stíhá je tak méně často infarkt a mrtvice. Thu, 18 Mar 2010 12:49:56 +0100 Funkční potraviny hrají důležitou roli v prevenci řady nemocí http://diabetes.1-7.cz/noviny/detail-65.html Zdraví člověka z velké části ovlivňuje i to co jíme. Jednotlivé složky výživy totiž posilují nebo zeslabují naše genetické dispozice a výsledkem nevyvážené stravy může být časný nebo pozdější rozvoj některých civilizačních onemocnění, která zkracují život člověka. Thu, 18 Mar 2010 12:49:10 +0100 Káva po obědě může u žen zabránit vzniku cukrovky http://diabetes.1-7.cz/noviny/detail-66.html Pití kávy je dobrou prevencí před vznikem diabetu. Aby bylo účinné, je dobré dopřát si šálek či více horkého nápoje po obědě. Věří tomu alespoň jihoameričtí vědci z univerzity v brazilském Sao Paulu. Thu, 18 Mar 2010 12:48:20 +0100 Nejzdravější z ovoce a zeleniny: náskok má syrová brokolice http://diabetes.1-7.cz/noviny/detail-35.html Chcete-li se vyhnout cukrovce či vysokému krevnímu tlaku, měli byste jíst jablka a brokolici. Obsahují totiž chrom, který rovněž snižuje pocit únavy. Thu, 07 Jan 2010 00:00:00 +0100 Ruský vynález pomáhá diabetikům od bolesti http://diabetes.1-7.cz/noviny/detail-38.html Sedm let jej ze spánku vytrhávaly bolesti nohou. Teď už je nemá. "Léčba byla úspěšná. Zatím necítím, že by se bolest vracela," raduje se Miroslav Baštář z Příbrami. Zdenka Martínková si zase pět let natahovala na noc teplé ponožky, i v létě. "I když moc nepomáhaly," dodává důchodkyně. Po léčbě... Thu, 07 Jan 2010 00:00:00 +0100 Kojení snižuje riziko srdečních chorob a diabetu http://diabetes.1-7.cz/noviny/detail-41.html Kojení prospívá nejen dítěti, ale velmi zdravé je také pro matku. Podle nejnovější studie se totiž u žen, které kojily, výrazně sníží riziko metabolického syndromu, do něhož patří symptomy jako vysoký krevní tlak, obezita či vysoká hladina nebezpečného cholesterolu. A metabolický syndrom často vede ke vzniku diabetu či vážných chorob... Thu, 07 Jan 2010 00:00:00 +0100 Chata na Božím Daru: místo, kde diabetici nemusí počítat http://diabetes.1-7.cz/noviny/detail-44.html Pro nezasvěcené je rekreační horská chata Adélka v krušnohorském Božím Daru jako každá jiná. Až na to, že sem s oblibou jezdí na Silvestra nebo na Vánoce rozvedení tátové se svými dětmi - diabetiky. Thu, 07 Jan 2010 00:00:00 +0100 Podcenění cukrovky může vést k infarktu, poruchám erekce i amputaci končetiny http://diabetes.1-7.cz/noviny/detail-32.html Zanedbání léčby diabetu (cukrovky) vede ke komplikacím postihujícím každou část lidského těla - srdce, ledviny, oči, žaludek.. Může tak mít za následek například infarkt, slepotu nebo v případě obávané diabetické neuropatie (postižení nervů) dokonce i nutnost amputace končetiny. Thu, 19 Nov 2009 21:37:52 +0100